Bezpieczeństwo zakupów zapewnia Nextranet.pl

Bo liczy się każda treść!

Zostań autorem ContentLink

Platforma ContentLink jest otwarta na autorów, którzy chcą, by ich twórczość dotarła do szerokiego grona odbiorców. Zapraszamy do współpracy.

Muzułmańska kultura konsumpcyjna - ebook

43,00 38,70 zł (zawiera 5 % VAT)

  • EPUB (znak wodny)
  • MOBI (znak wodny)

Katarzyna Górak-Sosnowska 

10.06.2014

01.05.2014

polski

510

Wydawnictwo Akademickie Dialog

978-83-8002-022-1

Opis:

Muzułmanie są często postrzegani przez Zachód jako obca, całkowicie odrębna społeczność. Tymczasem pod wpływem globalnych trendów przyswajają i przetwarzają zachodnie wzorce kulturowe, zachowując jednak własną specyfikę i nie wyrzekając się ani swojej religii, ani obyczajów. W ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy szybki rozwój muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, spowodowany migracją i obecnością na Zachodzie coraz większej liczby muzułmanów. Cechą charakterystyczną tej kultury jest z jednej strony malejący wpływ tradycji muzułmańskiej, z drugiej jednak sprzeciw wobec negatywnego wizerunku islamu w opinii publicznej społeczeństw zachodnich.

Książka przedstawia rozwój i funkcjonowanie muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie z odniesieniami do państw muzułmańskich. Zawiera omówienie produktów kultury masowej, które czerpiąc z konsumpcyjnych wzorów Zachodu zachowują jednak muzułmański charakter. Omówiono między innymi: modę (w tym hidżaby i T-shirty), lalki typu Barbie, napoje orzeźwiające, żywność halal, muzykę (hip-hop, heavy metal i punk rock), programy i gry komputerowe, beletrystykę, ale też bankowość. Dzięki tym produktom muzułmanie, zwłaszcza młodzi, uczestniczą w globalnej kulturze na własnych zasadach i otwarcie wyrażają ważne dla nich wartości religijne, społeczne i polityczne.

Katarzyna Górak-Sosnowska, adiunkt w Katedrze Socjologii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Katedrze Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się problemami społeczno-gospodarczymi świata arabskiego oraz społecznościami muzułmańskimi na Zachodzie. Opublikowała m.in.Świat arabski wobec globalizacji (2007), Perspektywy świata arabskiego w kontekście Milenijnych Celów Rozwoju (2007) oraz liczne materiały dydaktyczne z zakresu edukacji rozwojowej i międzykulturowej.

Opinie o produkcie


Bądź pierwszą osobą, która doda opinię. Kliknij tutaj.
 
  100% gwarancji satysfakcji Możesz absolutnie bez żadnego ryzyka kupić wybrany produkt z naszej oferty. Chcemy przekonać Cię, że cyfrowe publikacje to przyszłość. Jesteśmy pewni, że ta forma publikacji przypadnie Ci do gustu, dlatego też dajemy 100% gwarancję. Dzięki temu możesz mieć pewność, że albo będziesz zadowolony z naszych produktów... albo zwrócimy Ci pieniądze.
Kup Muzułmańska kultura konsumpcyjna - ebook
Forma zakupuCena

Muzułmańska kultura konsumpcyjna - ebook

43,00 38,70 zł (zawiera 5 % VAT)
    • EPUB (znak wodny)
    • MOBI (znak wodny)

Twój koszyk

Koszyk jest pusty.
Czytniki w SUPEROFERCIE

Nowości

  1. 1.Cyrk na trzy pierścienie. Kobe, Shaq, Phil i szalone lata dynastii Lakers
  2. 2.Rzeczpospolita Obojga Narodów. Calamitatis Regnum
  3. 3.Reportaże z Wolnego Miasta 1929-1930
  4. 4.Połączeni przez miłość, podzieleni przez wiarę. Historia Elżbiety i Feliksa Leseur
  5. 5.Muka
  6. 6.Strajk. Historia buntów pracowniczych
  7. 7.Uskok. O Stanisławie Przybyszewskiej
  8. 8.Mój wyścig z depresją
  9. 9.Piekło sierocińca. Historia tajemniczych śmierci, zmowa milczenia i poszukiwanie sprawiedliwości

Najchętniej kupowane

  1. 1.Zmierzch Wschodu. Jak Chiny stały się potęgą i czy grozi im upadek
  2. 2.Piekło sierocińca. Historia tajemniczych śmierci, zmowa milczenia i poszukiwanie sprawiedliwości
  3. 3.Oni albo my!
  4. 4.Życie. Moja historia w Historii
  5. 5.To nie jest Miami
  6. 6.Koci Tata. O tym, jak kot przewartościował mi świat i nauczył kochać życie
  7. 7.Jak złodziej przyszła. Reportaże i rozmowy o starości
  8. 8.27 śmierci Toby'ego Obeda
  9. 9.Zawieszeni. O zaginionych i ludziach, którzy ich szukają
  10. 10.Życie. Autobiografia